Sign Up To The Newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet

Jak zacząć projekt UX / Service Design

Każdy projekt to unikalna przygoda, a do każdej przygody trzeba się odpowiednio przygotować. 

To jest trochę tak jak wycieczka w góry – można iść tą samą trasą, co nie oznacza, że nasza droga będzie identyczna jak w przeszłości. Pomimo, że w taką podróż możemy wybrać się bez większego przygotowania to jednak by nie popaść w kłopoty lepiej jest pomyśleć zawczasu o tym co może nam być potrzebne i co może się wydarzyć.

Zaś na podstawie ponad 8 lat zebranych doświadczeń z rozwoju produktów w internecie wiem, że musimy być przygotowani na bardzo dużo.

W ostatnich latach rozwijamy studio projektowe Movade.com stąd bardzo często poznajemy nowe produkty i zespoły stojące za ich rozwojem. Wymaga to od nas sprawdzonego i powtarzalnego modelu pracy, który gwarantowałby (minimalizował ryzyko) osiąganie dobrych rezultatów w sposób powtarzalny.

W naszym modelu pracy zawsze zaczynamy projekt od zdefiniowania sobie perspektywy biznesu i perspektywy odbiorców.

Perspektywa biznesu – jednym z narzędzi jakie stosujemy jest określenie piramidy wizji produktu.

Zacznijmy jednak od podstaw:

“Wizja jest opisem wizerunku przedsiębiorstwa w odległej przyszłości, przy założeniu wystąpienia korzystnych uwarunkowań. Jest to koncepcja pewnego modelu organizacji w przyszłości.”

Przy definicji wizji często korzystamy z omówienia tego co dzisiaj komunikuje klient i jego przedsiębiorstwo. Szczególną uwagę zwracamy na zrozumieniu dlaczego organizacja klienta robi to co robi.

Simon Sinek w swoim przemówieniu na Ted Talks nakreślił “złoty okrąg” komunikacji tego co robimy:

WHY > HOW > WHAT

“People don’t buy what you do, they buy why you do it” — Simon Sinek wskazuje, że większość ludzi kupuje podejmując decyzje na podstawie emocji, a nie twardej logiki.

Dlaczego warto poświęcić czas na zdefiniowanie silnej wizji?

Jeśli Twoi klienci uwierzą w Twoją wizję i informację dlaczego to robisz – zyskasz ich uwagę i dostaniesz szansę aby być wysłuchanym co masz im do zaoferowania.

Nie jest to dziełem przypadku i jest to tylko pierwszy krok, w którym zdobyłeś kilka sekund ich cennego czasu. Nie mniej możesz teraz zaprezentować im co masz do zaoferowania i w jaki sposób chcesz rozwiązać ich problemy.

 

Definiowanie problemów

Skomentuj